U bevindt zich hier: Home » Over Inboundmarketing.nl » Over Inboundmarketing.nl

Over Inboundmarketing.nl

Annemieke van HerkInboundmarketing.nl is in 2009 opgericht door Annemieke van Herk. Het bureau heeft tot doel om bedrijven te helpen beter gevonden te worden door gekwalificeerde bezoekers, en om meer bezoekers te converteren in betalende klanten.

Om dat te realiseren houden we ons naast zoekmachinemarketing ook bezig met conversieoptimalisatie. Omdat we geloven dat kennis van zoekmachinemarketing, conversievergroting en het meten van de effecten daarvan in deze tijd voor iedere marketeer van belang zijn, verzorgen we daarnaast trainingen en maatwerk workshops over deze onderwerpen.

Toen Inboundmarketing.nl werd opgericht, waren er in een bekende directory van marketingbureaus al 472 bureaus aanwezig met als specialisatie zoekmachinemarketing. Waarom dan toch nummer 473 oprichten? Dit waren en zijn nog steeds mijn belangrijkste overwegingen:

  • Ik vind het leuk om te doen! Als analytisch ingestelde en tikje competitieve marketeer is de directe feedback die Google biedt fantastisch. “Vorige maand stonden we op de 100e positie, nu op 25, en we streven naar een plek in de top 3″. “Advertentie A scoort een click-through rate van 2,4%, advertentie B 3,5%. We gooien A er uit en gaan nu B tegen de nieuwe advertentie C testen.” Kijk, met dat soort informatie kunnen we iets: een continu verbeteringsproces op gang houden.
  • Naar schatting zijn er meer dan 650 miljoen Nederlandse webpagina’s en die worden echt nog niet allemaal even makkelijk gevonden. Er is meer dan genoeg te doen voor iedereen die goed is in zoekmachinemarketing.
  • Het wordt pas echt interessant als meer bezoekers zich ook vertalen in meer klanten en meer omzet. Met meer dan 15 jaar ervaring met het creëren, opvolgen en beheren van leads, én met 15 jaar internetervaring ben ik in staat om klanten goed te helpen met die vertaalslag.
  • Ik geloof dat er altijd ruimte is voor een bureau dat professioneel te werk gaat, zich écht inspant om zijn klanten van dienst te zijn (geen woorden maar daden) en goede lange-termijn relaties meer waardeert dan korte-termijn omzet en winst.