U bevindt zich hier: Home » Blog » Mening vreemden belangrijker dan familie voor generatie Y

Mening vreemden belangrijker dan familie voor generatie Y

31/01/2012

Post image for Mening vreemden belangrijker dan familie voor generatie Y

Ok, ok. Ik heb vrienden die af en toe rare dingen aanschaffen (een Nokia telefoon? Nu? Seriously?) en van mijn ouders hoef ik ook geen advies over de aanschaf van een nieuwe computer of auto. Maar dat nu uit onderzoek blijkt dat de Amerikaanse “millennials” meer waarde hechten aan user generated content dan aan de mening van vrienden en familie bij de aanschaf van producten, dat verbaast me toch echt!

Volgens recent onderzoek van Bazaarvoice is user generated content op de website van een bedrijf voor 51% van de millennials de belangrijkste invloed op hun beslissing, en voor maar 49% zijn dat aanbevelingen van vrienden en familie. Met “millennials” worden mensen bedoeld die tussen 1977 en 1993 zijn geboren, wat redelijk overeenkomt met de groep mensen die wij kennen als “generatie Y”. Voor babyboomers telt de mening van vrienden en familie wel veel zwaarder.

Nu kent iedere marketeer al sinds lesje 1 het belang van “word of mouth”, maar het lijkt erop dat wie de jongste helft van de planeet wil bereiken, toch echt moet gaan omschakelen naar “word of mouse”. Vergeet wat mensen op het verjaardagsfeestje van Tante Ria vertellen, het gaat er om wat ze online over jouw product of dienst melden! Dus hoe faciliteer je dat?

Anyway, Bazaarvoice heeft een aardige infographic geproduceerd met een samenvatting van de onderzoeksgegevens. Klik op de kleine afbeelding hieronder voor het (grotere) origineel!

 

 

 

 

Vorig artikel:

Volgend artikel:

Geef een reactie