U bevindt zich hier: Home » Blog » Google introduceert Google Ad Innovations

Google introduceert Google Ad Innovations

02/04/2010

Wie op de hoogte wil blijven van nieuwe functionaliteit in Google Adwords, kan vanaf deze maand terecht op de Google Ad Innovations website, voorlopig alleen beschikbaar in het Engels. Op de site vind je een overzicht van recent toegevoegde features, aanwijzigen hoe je er gebruik van kunt maken en instructriefilmpjes.

Nieuwe Adwords features

Wat zijn dan die nieuwe functies die Google zoal toevoegt? Dit zijn een paar van de meest recente:

  • Uitsluiten van advertenties "onder de vouw". Met name handig voor wie een merkgerichte campagne voert. Je kunt er voor kiezen om je advertenties uitsluitend te tonen wanneer ze een positie krijgen die voor de gebruiker direct, zonder te scrollen, zichtbaar is.
  • Zoektrechters. Als je in Adwords het meten van conversies instelt, kreeg je tot nu toe alleen informatie over de laatste advertentieklik die tot een conversie leidde. Maar wat als je bezoeker verspreid over enkele dagen meerdere advertenties aanklikt voor hij tot aankoop overgaat? Dan is het handig om informatie te hebben over de andere kliks die bijdroegen aan deze conversie. Met de nieuwe zoektrechter-functionaliteit is dat nu mogelijk.
  • Remarketing. Zou het niet mooi zijn als je bezoekers van je website een advertentie kon voorschotelen als ze even hun favoriete nieuwssite aan het bekijken zijn, of de voetbaluitslagen? Met de remarketing functie kan dat. Aan advertenties in het inhoudsnetwerk kun je nu een doelgroep koppelen, bijvoorbeeld bezoekers van een bepaalde sec tie van je website. Bezoeken deze personen vervolgens een site uit het inhoudsnetwerk, dan krijgen ze jouw advertenties te zien. OK, het is een beetje big brother scary, maar voor marketeers wel een geweldige mogelijkheid om gericht te adverteren!

Vorig artikel:

Volgend artikel:

Geef een reactie