U bevindt zich hier: Home » Blog » F-commerce stelt teleur

F-commerce stelt teleur

23/02/2012

Post image for F-commerce stelt teleur

Een jaar of anderhalf geleden werd nog voorspeld dat het de wereld zoals wij die kennen finaal op zijn kop zou zetten: Facebook commerce, oftewel F-commerce. Grote merken openden winkels op Facebook, zodat klanten zouden kunnen kopen zonder het sociale netwerk te verlaten. En met de fenomenale groei die Facebook kende, zou dat het einde inluiden van het vreselijk ouderwetse e-commerce. Het is toch veel leuker, en voor aanbieders interessanter, als al je vrienden direct kunnen zien wat je online gekocht hebt?

Wel. Dat lijkt tegen te vallen. De afgelopen maanden hebben verschillende grote retailers hun Facebook-shops gesloten, waaronder JC Penney, Nordstrom en Gap. Slecht nieuws voor Facebook, dat met de aangekondigde beursgang moet bewijzen dat het in staat is om geld te verdienen met het netwerk. Kennelijk shoppen mensen liever op de gewone websites die ze al kennen, dan op Facebook.

Meer weten? Deze aardige infographic geeft de geschiedenis van F-Commerce weer. En bedrijven als bioscoopketen Odeon en modemerk Oscar de la Renta hebben nog steeds Facebook stores, als je een voorbeeld wilt zien. Het artikel over de tegenvallende F-Commerce resulaten is afkomstig van Bloomberg.

Vorig artikel:

Volgend artikel:

Geef een reactie