U bevindt zich hier: Home » Blog
Post image for Wie bezoekt mijn website?

Een vraag die ik nogal eens krijg van klanten is: ‘Leuk dat ik in Google Analytics kan zien hoeveel mensen mijn website bezoeken, maar kan ik ook zien wie het zijn?’. En het antwoord is: nee, dat kan niet, want Analytics levert geen persoonlijk identificeerbare informatie over bezoekers. Dat soort informatie bestaat wel: door bijvoorbeeld [...]

{ 1 reactie }

Taalinstellingen in AdWords en Analytics: een Babylonische spraakverwarring

Thumbnail image for Taalinstellingen in AdWords en Analytics: een Babylonische spraakverwarring

Als je Google AdWords gebruikt om te adverteren, heb je de mogelijkheid om je advertenties te targeten op mensen die een bepaalde taal “spreken”. Bekijk je Google Analytics, dan zie je daar ook een rapport met de talen van je bezoekers. Je zou denken dat de manier waarop Google de taal van een webbezoeker bepaalt [...]

Lees het volledige artikel →

Google Author Rank ontrafeld

Thumbnail image for Google Author Rank ontrafeld

Wat is Author Rank? Google  Author Rank wordt onterecht nog wel eens verward met Google Authorship of Google Auteurschap. Google Authorship is door Google geïntroduceerd in juni 2011. Het is een techniek waarmee Google jouw website koppelt aan je Google+ profiel of mailadres, zodat de zoekmachine weet wie de auteur is van jouw webpagina’s. Google [...]

Lees het volledige artikel →

122 Online marketing trends in 2014

Thumbnail image for 122 Online marketing trends in 2014

De afgelopen jaren heb ik rond deze tijd artikelen geschreven met 101 online marketing trends voor 2012 en 2013. De hoogste tijd dus voor een update met 101 online marketing trends voor 2014. Deze keer in een iets ander format, namelijk als overzicht van mijn favoriete “trends” artikelen van de afgelopen weken.   50 Content [...]

Lees het volledige artikel →

Mijn online marketing voorspellingen voor 2014

Thumbnail image for Mijn online marketing voorspellingen voor 2014

Zo. Bijna nieuw jaar, tijd om vooruit te blikken. Je kunt geen blad openslaan of website aanklikken of je vindt er wel een lijstje met trends of verwachtingen voor 2014. Meestal zijn dat van die laffe open deuren, zoals ‘mobiele e-commerce zal sterk groeien’. Ja, duh.Tell me something I don’t know! Dus hier komen mijn [...]

Lees het volledige artikel →

Who are you? Who who, who who

Als je deze titel een beetje raar vindt, kijk je vast nooit CSI Las Vegas. En als je dat wel doet, loop je nu de rest van de dag rond met de openingstune in je hoofd… Eind oktober introduceerde Google demografische gegevens in Google Analytics. In de praktijk komt het er op neer dat je [...]

Lees het volledige artikel →

Mijn favoriete SEO-artikelen van deze maand

Af en toe vraag ik me wel eens af waarom ik eigenlijk over zoekmachine-optimalisatie schrijf als er al zoveel verschrikkelijk goede content online staat. Dus dat ga ik nu ook gewoon niet doen. In plaats daarvan verwijs ik je graag naar 4 opvallende, nuttige, nieuwe en gezaghebbende artikelen die ik de afgelopen weken tegenkwam. Onmisbaar [...]

Lees het volledige artikel →